mandag 17. mars 2014

DRIVHUSET




























Jeg sitter og blar igjennom gamle bilder fra drivhuset og drømmer meg vekk... Det ser ikke slik ut i det grønne rommet, enda. Foreløpig er det tomme krukker, og rotete, her må det ryddes og vaskes!

Ute er det små tegn som viser at våren er på vei, det er så godt å se. Snøen dekker fortsatt jordene, men langs huskanten smelter det, og ett par dager har det vært mulig å sitte ute på verandaen og nyte sola og finværet.

Våren er en tid fylt av forventninger. Ved å åpne dørene inn hit til det grønne rommet og kjenne på lukter og se alt av potter og utstyr, strømmer minnene om alt vi har opplevd her inne og alt som har vokst her inne, på. Gode minner! Og jeg føler meg klar for å forberede rommet slik at vi snart kan ta det i bruk og glede oss over lengre og lysere dager. Denne sesongen vil jeg prøve meg på:

  • tomater
  • salat
  • urter
  • agurk
  • pelargonier
  • roser
  • et koselig bord, med stoler rundt, slik at vi kan spise middag og kjenne varmen fra sola som har gått bak åsen.
  • en lenestol for å nyte de varme vår - og sommerkveldene.





                                                                                                     



I dag er dagen for å drømme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar