lørdag 22. februar 2014

PAUSEPROSJEKT



























Den yngste lille skjønne nevøen min fyller ett år 8.mars. Jeg vil gjerne strikke en genser til han fra dette utrolig fine heftet fra Danmark - Knit for your kid. Enkle, nydelige små plagg. Jeg har allerede strikket en vest til han i råsilke fra samme boka, men denne gangen blir det en genser, med mønster. En islender, i alpakka.











































Det går jo fort når en skal strikke til en ettåring, da! Her er jeg allerede klar for å starte på ermene, for så å sette alt på denne pinnen og strikke det sammen. Gleder meg, må bare kjøpe noen flere strømpepinner i nr. 2,5 først. Sånn er det når man har flere prosjekt på en gang. Denne genseren skulle vært strikket i Marianne Isagers garn Høylandsull, i dobbel tråd, og pinner nr. 4. Jeg har valgt å strikke i alpakka istedet, ikke alltid like enkelt å finne Isagergarn i butikker her i Norge. Jeg har gått ned på pinnenr. og opp på størrelse.





























Det blir veldig fint med dette garnet også! Naturfarget sammen med det lysebrune. Passer godt til de brune øynene til tantes skatt...






























Slik skal den se ut til slutt, ikke så mye igjen!








Og når en tenker på at denne søtingen fyller ett år 8.mars, kan jeg jo være glad for at det går fort å strikke. Godt å vite at den gode skatten til tante skal være liten enda noen år til.
  Det er en så fin tid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar